اسکین بیوتی کلینیک

تزریق ژل، روشی مطمئن برای زیبایی

تزریق ژل

تزریق ژل به‌عنوان روشی موثر و ایمن برای تقویت ظاهر افراد، محبوبیت زیادی به دست آورده است. این تزریق که به آن پرکننده پوستی نیز گفته می‌شود، راه‌حلی غیر جراحی برای دستیابی به ظاهری جوان و شاداب محسوب می‌شود. تزریق ژل به مرور زمان و با پیشرفت فناوری و تحقیقات، اصلاح شده است و نتایج طبیعی با حداقل خطرات را به ارمغان می‌آورد. ضمنا هزینه تزریق ژل در این روند با کاهش روبرو می‌شود.

چرا از تزریق ژل در زیبایی استفاده می‌شود؟

تزریق ژل به معنای واقعی کلمه تزریق ویتامین‌ها، اسید هیالورونیک، پرکننده‌ها و سایر داروهای ضد پیری به‌صورت است. این کار با هدف کاهش برخی از عیوب پوست انجام می‌گیرد. پرکننده‌ها و تزریق‌ها در زیبایی بسیار محبوبیت دارند. زیرا به پوست آسیب نمی‌رسانند و به طور مستقیم روی خود مشکل کار می‌کنند. رایج‌ترین کاربردها برای استفاده از تزریق ژل جهت از بین بردن علایم زیر است.

  • پیری پوست
  • چین و چروک‌های کم‌عمق
  • لکه‌های پیری
  • از دست دادن سفتی و کشسانی پوست
  • بروز تغییرات پوستی
  • از دست دادن شفافیت صورت
  • افتادگی متوسط پوست
  • چین و چروک‌های برجسته
  • علائم خشکی یا کم آبی پوست
  • لایه‌برداری پوست چرب
  • آکنه و علائم آن
  • منافذ بزرگ شده
  • پوست چهره کدر یا ناهموار
  • علائم کمبود ویتامین
  • عدم تقارن مشخص در هر قسمت از صورت (اغلب لب‌ها)

تزریق ژل زیبایی دارای موارد منع مصرف زیادی است. اول از همه، افراد حساس به هر یک از اجزای داروهای تجویز شده نباید از آن استفاده کنند. همچنین افراد با بیماری‌های غدد درون‌ریز مزمن، انکولوژی، فرایندهای عفونی و التهابی حاد و زنان در زمان بارداری و شیردهی، منع استفاده دارند.

هزینه تزریق ژل

هزینه تزریق ژل به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت تزریق ژل زیبایی معمولا تحت تاثیر عواملی مانند مکان و شهرت ارائه‌دهنده، برند و کیفیت ژل و میزان ژل مورد نیاز قرار دارد. توجه به این نکته مهم است که تزریق ژل زیبایی می‌تواند نتایج سریع و قابل‌توجهی ارائه دهد. اما اثر آن، موقتی است و احتمالا برای چند ماه باقی می‌ماند و افراد را ملزم به انجام درمان‌های اضافی می‌کند.

هزینه تزریق ژل زیبایی ممکن است گران به نظر برسد، اما خطرات مرتبط با ارائه‌دهندگان خدمات ارزان یا فاقد صلاحیت، بالاتر است. پس انتخاب یک متخصص معتبر و باتجربه برای انجام تزریق ژل زیبایی، بسیار ضروری است.

ارائه‌دهندگان خدمات تزریق ژل که قیمت‌های خود را با تخفیف بسیار زیاد ارائه می‌دهند، ممکن است کیفیت را به خطر بیندازند یا از محصولات تقلبی و نامرغوب استفاده کنند. امری که پوست افراد را در معرض خطر واکنش‌ها یا نتایج نامطلوب قرار می‌دهد؛ بنابراین توصیه می‌شود ایمنی و اثربخشی تزریق ژل زیبایی را بر هزینه‌های آن ترجیح دهید. ضمنا برای نتایج بهینه و آرامش خاطر، فقط به کلینیک‌های معتبر و محصولات باکیفیت اعتماد کنید.

انواع ژل از چه چیزی ساخته می‌شود؟

تزریق ژل زیبایی، روشی امن در بین افرادی است که به دنبال بهبود ظاهر خود هستند. این روش شامل تزریق پرکننده‌ها به پوست است تا نواحی دارای افتادگی یا چروکیده را پر کند. با این حال، بسیاری از افراد از مواد تشکیل‌دهنده این ژل‌های زیبایی بی‌اطلاع هستند؛ موادی که بر هزینه تزریق ژل موثر هستند.

۱. هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی در بدن ما است که رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست را تامین می‌کند. هنگامی که هیالورونیک اسید به پوست تزریق می‌شود، خطوط و چین و چروک‌ها را پر می‌کند و ظاهری صاف‌تر و جوان‌تر به پوست می‌بخشد. تزریق اسید هیالورونیک معمولا برای مناطقی مانند لب‌ها، گونه‌ها و خطوط بینی استفاده می‌شود.

۲. کلاژن

کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و وظیفه ساختاربخشی و پشتیبانی از پوست را بر عهده دارد. متاسفانه با افزایش سن، تولید کلاژن طبیعی در بدن کاهش می‌یابد که ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست را در پی دارد. تزریق کلاژن به پوست به بازیابی حجم و استحکام پوست کمک می‌کند و درنتیجه، ظاهری جوان‌تر و حجیم‌تر به وجود می‌آورد.

۳. لیدوکائین

ژل زیبایی معمولا حاوی لیدوکائین است که هزینه تزریق ژل را افزایش می‌دهد. لیدوکائین ناحیه تزریق شده را بی‌حس می‌کند و هرگونه درد یا ناراحتی احتمالی را در طول تزریق کاهش می‌دهد. این امر، تجربه کلی بیمار را بهبود می‌بخشد و تزریقات را قابل تحمل‌تر می‌سازد.

۴. کلسیم هیدروکسی لاپاتیت (CaHA)

کلسیم هیدروکسی لاپاتیت (CaHA) یک ماده مهم است که به طور گسترده در زمینه پزشکی زیبایی استفاده می‌شود. پرکننده‌های CaHA از میکروسفرهای ریز تشکیل شده‌اند که در یک ماده ژل‌مانند معلق هستند. این میکروسفرها ساختار و پشتیبانی از ناحیه تحت درمان را فراهم می‌کنند و در عین حال، باعث تولید کلاژن در بدن می‌شوند.

۵. پلی ال لاکتیک اسید (PLLA)

پلی ال لاکتیک اسید (PLLA) یک ماده زیست‌تخریب‌پذیر است که از نشاسته ذرت به دست می‌آید. این ماده در ژل‌های تزریقی معمولا برای بهبود ویژگی‌ها و خطوط صورت و تحریک تولید کلاژن استفاده می‌شود. ذرات PLLA تولید کلاژن طبیعی بدن را تحریک می‌کنند و با جایگزینی حجم از دست رفته، باعث ایجاد ظاهری جوان‌تر می‌شوند. هزینه تزریق ژل حاوی پلی ال لاکتیک اسید معمولا بیشتر است.

۶. پلی متیل متاکریلات (PMMA)

برخی از تزریقات ژل زیبایی حاوی میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA) هستند. PMMA یک ماده مصنوعی است که وقتی به پوست تزریق می‌شود، ساختاری شبیه به داربست ایجاد می‌کند. این ساختار باعث رشد کلاژن در اطراف میکروسفرها می‌شود. این ماده نتایج طولانی‌مدت به همراه دارد؛ زیرا بدن به‌تدریج PMMA را با کلاژن خود جایگزین می‌کند. ژل دارای PMMA معمولا برای درمان چین و چروک‌های عمیق و اسکار آکنه استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

تزریق ژل به یک روش رایج و بدون خطر برای افزایش زیبایی صورت گفته می‌شود. البته هزینه تزریق ژل کماکان یک مانع بزرگ برای بسیاری از افراد است. با این حال، توجه داشته باشید که کیفیت ژل و تجربه پزشک درمانگر باید در اولویت باشد.

 

منبع : 

https://satisho.com/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%98%d9%84%d8%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%85%d8%b7%d9%85%d8%a6%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c/

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *